Şöyle Bir Staj Geçmişi



Evet, ne zamandır birşeyler yazmadığı farkettim ve stajı da bitirdiğime göre 1 - 2 şey anlatmaya karar verdim.

Öncelikle Telekom veya benzeri şirketlerde çalışmayı düşünen arkadaşlar için şunu belirtmek isterim.

Bilişim ve Network Operasyon Bölümü için:

Yapılan işler gerçekten "basit". Evet, sahiden de dediğim gibi. İşin tek zor tarafı, sürekli bir arıza takibinin olması ve telefon trafiği içerisinde kaybolmanız. Ama, onun dışında gerçekten öyle aşım şahım bir bilgiye ihtiyaç duymanıza gerek yok. Genel bir network bilgisi ve internet - Adsl alt yapılarıyla içli dışlı olan arkadaşların kolayca çalışma hayatına adapte olması içten bile değil. Ayrıca zaman zaman da şirket içi yönergeler doğrultusunda bazı eğitimlerin yapıldığını ve bu eğitime hiç ayırım yapmadan, mühendis tekniker herkesin katıldığını gördüm. Hatta eğitimlerin sonunda sınavlar bile yapılıyordu. Yani, işe başladığınızda hiçbir şey bilmiyor olsanız bile, bu sınavlarla kendinizi yetiştirmeniz ve ortama uyum sağlamanız olasığı gayet yüksek bir durum.

Bunların haricinde benim tecrübe ettiğim şeyler:

Toplamda, Türk Telekom Network ve Operasyon Müdürlüğü Bilişim Departmanında 30 iş günü staj yaptım. Bu süre içerisinde, genel olarak Network ve İletişim teknolojilerinde kullanılan donanım teknolojisin ne kadar gelişmiş olduğuna bizzat tanık oldum.

Çalışan mühendisleri iş yaparken gözledim, iş akışının nasıl gerçekleştirildiğine, bölüm dışı birimlere nasıl teknik destek verildiğine, arıza vb. durumlarda ne gibi çözüm yolları üretilebileceğine dair durumları birebir yaşayarak tecrübe ettim.

Gözetiminde olduğum mühendislerle birlikte dış birimlere teknik gezilere, adsl kart takım ve switch konfigürasyonlarına, repertür ve transmisyon salonlarına iştirakta bulundum. Gayet de bundan keyif duydum. Özellikle Adsl ve Dslam teknolojilerinin nasıl yürüdüğünü ve arka tarafta aslında ne kadar büyük bir sistem ve teknolojin olduğunu gördüm.

Bu sistemin büyüklüğü beni gerçekten etkilemişti. Böylesine büyük bir yapının yönetiminin ne kadar güç olabileceğini de sizin hayalgücünüze bırakıp, İnternet kesintilerine mümkün olduğunca daha az küfürlü söylemlerle tepki vermek gerektiğine karar verilmesinden yana elimi kaldırıyorum :)

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Socket Kavramı

Dönem Sonu ve Bitirme Projesi

Aselsan ve MetuTech Gezisi