Microsoft Staj Olayı



Herkese merhabalar arkadaşlar :)

Geçtiğimiz dönemde bir Microsoft staj macerasına atılmıştım, İstanbul - Eskişehir arası mekik dokumuştum. Sonucunu olumlu olarak almıştım, fakat gerçekleştirememiştim. Bir kaç arkadaşım gerek mail ile gerekse de sohbet arası sormuşlardı neden yapamadığımın sebebini, ayrıca başvuru için neler gerektiğini ve karşı tarafın beklentilerinin neler olduğunu.

Aklımda kaldığı kadarıyla anlatayım efenim.

- Öncelikle Microsoft gibi kurumsal şirketler, eleman alımlarını kariyer sitelerinde verdikleri ilanlar ile almaktalar. Yani, öncelikle bu ilan verilen kariyer sitelerinde hesap açmanız ve bir özgeçmiş oluşturmanız gerekli. Bu aşamadan sonra başvuruları gerçekleştirebilirsiniz.

- Dediğim gibi büyük şirketlerin işe alım süreçleri gerçekten çok farklı. 2009 senesinde Microsoft yaz stajyerleri, grup halinde ya da bireysel olarak gerçekleştirdikleri bir projeyi, kurdukları bir blog üzerinden yayınlayacaklardı ve bu ön eleme olacaktı. Bu ön elemeyi geçen adaylar sunumlarını Microsoft'ta tekrar gerçekleştirdiler ve orada son seçimler yapıldı. Bu sene ise durum bambaşkaydı.

- Burdan itibaren kendi ağzımla devam ediyorum :)

Bu sene 3 aşamadan oluştu. Birincisi ilk başvurularda belirlenen adayların telefon mülakatı. Bu mülakatı geçtikten sonra ise, beni bir genel yetenek ve ingilizce sınavına davet ettiler İstanbul'a. Bu sınavları, Microsoft'a danışmanlık hizmeti veren Assessment Systems şirketi gerçekleştirdi. İstanbul'a gidip sınavlara girdim. Özellikle genel yetenek sınavı iq sorularına benziyordu. İngilizce sınavı int-upper int düzeyi arasındaydı, çok zor değildi yani, ingilizceniz iyi bir düzeydeyse problem edilmeyecek bir sınavdı.

- Bu sınavları geçtikten sonra beni grup toplantısı için tekrar çağırdılar. Kalktım tekrar gittim. Adaylar 5 kişilik gruplara önceden dağıtılmıştı. Yalnız Microsoft Türkiye Ofisine girin, çıkmayın. O kadar diyorum :) Neyse, her grup bir odaya(bu arada odaların isimleri gezegen ve takım yıldızı isimleriydi) girdi ve grup çalışması yapılacak konu dağıtıldı herkese. Tam bir toplantı havası yaratılmış, sular, kahveler, çaylar, kurabiyeler :) Önce bir bireysel çalışmanın ardından, grup olarak verilen problemin çözümlendirmeye çalıştık. Bu tam bir tartışma havasındaydı, tabi yumruk yumruğa değil :) Bu sırada da bizi 3 yetkili izliyordu. Sürekli not alıyorlardı.

- Bu işlemden sonra ise başarılı bulunan adaylar yüz yüze görüşmeye çağrıldı. İşte bende dananın kuyruğu burda koptu, bazı teknik aksaklıklar(!) dolayısıyla da stajı gerçekleştiremedim. Ama olsun, bir çekilişte netbook kazandım(Adama bak bi bilgisayara tav oldu), ki o çekilişin sponsorluğunu da Microsoft yapıyordu, tesadüf gibi değil mi :)

Bu sene nasıl olur bilemiyorum, her sene yeni bir format getiriyorlar. Bu sene başvuru yapacağımı sanmıyorum, farklı şirket ve durumlar söz konusu şu aralar olursa ondan da bahsederim. Ancak, son düzen değişmez ise bu sene başvuru yapmayı düşünen arkadaşlar bana ulaşabilir, her türlü bilgi paylaşımına açığım.

Saygılar, sevgiler...

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Socket Kavramı

Dönem Sonu ve Bitirme Projesi

Aselsan ve MetuTech Gezisi