Stajdı yazlıktı güneşti tatildi derken bir yazı daha devirip Eskişehir'in yolunu tuttuk, geldik yine soğuk memleketimize. Bu 5. senem, ama hala alışamadım şu güzel yerin soğuğuna.. Neyse, 4. sınıfa da geçtik artık, son sınıf olduk, bu senemiz biraz daha rahat geçer diye düşünürken, daha okulun ilk haftasından aldığım bütün derslerin kendisine ait bir projesinin olduğunu öğrenmemle ağzımdan "oovv shit" öbeğini istemeden de kaçırmış bulundum... Aslında, bir yanım çok güzel olum işte kafayı kaldırmayacaksın diyor da, öbür yanım inşallah patlamaz malum yerlerde diye fısıldıyor, fısıltıları dinlemiyorum bile... Hayırlısı diyip başlamakta fayda var :) Severek ve isteyerek aldığım bir derste(Introduction to Autonomous Mobile Robot) ve Bitirme projesinde(Otonom Robotik ve Sentez) kullanacağımız robotu kabaca tanıtmaya çalışacağım bugün. Kendisi araştırma robotlarından Pioneer 3 - DX . Ben kısaca P3 diyeceğim, ki kendisi şu alttaki şahıs oluyor. P3 görünüm itibariyle, 2 tekerlekli...
Herkese yeniden merhabalar arkadaşlar. Geçen yazımda bilgisayar oyunları ve Türkiye’de oyun piyasası hakkında bir makale yazmıştım. Makalemin sonunda Xna Game Studio’ya giriş yapacağımı belirtmiştim. Bugün de elimden geldiğince Xna’i anlatmaya çalışacağım. O zaman hiç durmayalım ve başlayalım derim ben. :) En kaba haliyle Xna, .Net teknolojisinin getirdiği avantajları kullanarak, diğer oyun geliştirme platformlarına nazaran çok daha basit bir şekilde oyun yazabilmemizi sağlayan, tahmin edileceği üzere Microsoft tarafından geliştirilen ve oyun programcıları için tamamen freeware olarak piyasaya sürülmüş bir yapıdır. Öncelikli olarak Xbox 360’lara oyun geliştirme adı altında çıkmıştır. Daha sonra windows işletim sistemlerinde de oyun geliştirmeye olanak sağlayacak şekilde güncellemelerle son haline kadar gelmiştir. Şu ana kadar çıkan versiyonlarını sayacak olursak; Xna Game Studio 1.0, 1.1, 2.0, 3.0. 3.1 ve son olarak da yakın zamanda ciddi yeniliklerle gelmiş olan 4.0 versiyonu olmak üz...
Maalesef planladığım şeyleri Mart ayında gerçekleştiremeden ilk vizeler geldi çattı. Laned ossun :) Cumartesi'ye kadar sadece sınavlara konsantre olmaya çalışmak durumunda olacağım, her ne kadar sonuna doğru hep cıvısam da :) Hea Mart biterken güzel şeyler de olmadı mı? Oldu, harika şeyler oldu hem de :) Hele şu sınavlar bi bitsin gelip bahsedicem:)
Yorumlar
Yorum Gönder